The journal (print)
is indexed in:

Russian Science Citation Index

Ulrich’s Periodicals Directory

CrossRef

СiteFactor

Научная электронная библиотека «Киберленинка»

The online version
is indexed in:

Russian Science Citation Index

Orphus system
Main page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2010 / No. 2

Kvasiuk T. Ia. The Essence of Understanding

(The State University of Management)

Abstract The article covers understanding. There is a review of several working definitions of understanding. The article gives the essence of understanding and describes the process of understanding and its four steps. The author mentions some mental operations that further the process of understanding.

Keywords: understanding, psychology, pedagogy, pre-understanding, understanding in action, individual conceptualization, hypothesizing for a solution, decision verification.


Kvasiuk Tatiana Iakovlevna — a Candidate of Science (pedagogy), associate professor of the English Language Department of the Institute of Foreign Languages № 2 of the State University of Management (Moscow City). Tel.: (495) 371-00-44. E-mail: Kvasyuk.ta@mail.ru

Download

Citation: Kvasiuk T. Ia. The Essence of Understanding // Znanie. Ponimanie. Umenie. 2010. № 2. S. 191–194.

RUSSIAN VERSION


BIBLIOGRAPHY (TRANSLITERATION)

Бодалев, А. А. (1970) Формирование понятия о другом человеке. Л.

Брудный, А. А. (1975) Понимание как философско-психологическая проблема // Вопросы психологии. № 10. С. 109–117.

Гаврилова, Т. П. (1975) Понятие эмпатии в зарубежной психологии // Вопросы психологии. № 2. С. 147–156.

Жинкин, Н. И. (1964) О кодовых переходах во внутренней речи // Вопросы языкознания. № 6. С. 26–38.

Ерастов, Н. П. (1979) Сила живого слова. Ярославль.

Корчак, Я. (1979) Как любить детей. Избранные произведения. М.

Костюк, Г. С. (1959) Вопросы психологии мышления // Психологическая наука в СССР. М. Т. 1. С. 357–440.

Маркузе, Г. (1978) Социальная философия Франкфуртской школы. М.

Менчинская, Н. А. (1989) Проблемы учения и умственного развития школьника. М. : Педагогика.

Налчаджян, А. А. (1973) Уровни понимания и интуитивное мышление // Мышление и общение. Алма-Ата.

Роговин, М. С. (1969) Введение в психологию. М.

Рузавин, Г. И. (1979) Проблема понимания и герменевтика. М.

Сенько, Ю. В., Фроловская М. Н. (2007) Педагогика понимания. М.

Смирнов, А. А. (1966) Проблемы психологии памяти. М.



to top


Moscow University for the Humanities


"Knowledge. Understanding. Skill" No. 4 2021
 The No. 4 2021 of the
Journal "Knowledge.
Understanding. Skill"
 is issued


What kind of higher education will be at the end of the XXI century?
 global and unified for the whole world
 local with the revival of traditions of national educational models
 something else
 there will be no necessity for it in general
© The Editorial Board of the Informational Portal for the Humanities
"Knowledge. Understanding. Skill"

The Portal is registered by the Federal Service of Supervision over Observance of Legislation
in Mass Media Sphere and Protection of the Cultural Inheritance.
Registration certificate Эл ФС77-25026 of the 14th of July, 2006.

Яндекс цитирования  Rambler's Top100

Developed by: "Internet Factory"