The journal (print)
is indexed in:

Russian Science Citation Index

Ulrich’s Periodicals Directory

CrossRef

СiteFactor

Научная электронная библиотека «Киберленинка»

The online version
is indexed in:

Russian Science Citation Index

Orphus system
Main page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2010 / No. 2

Golubeva N. B. Interrelation of Interactive Education and Cognitive Training Environment

(The State University of Management)

Abstract The article considers the issue of interdependence of cognitiveness and interactivity in innovative teaching technology. The ultimate development and use of dialogue (interactive) communication with an active involvement of all communicating subjects in educational process, in author’s opinion, imply a simultaneous creation of cognitive (informative) educative environment.

Keywords: innovative teaching technology, dialogue communication, interactive interaction, communicating subjects, cognitive environment, informative environment, professional skills, interdependence.


Golubeva Nadezhda Borisovna — a senior lecturer in English of the Country Study Department of the State University of Management (Moscow City), postgraduate of the Pedagogy and Psychology of the Higher School Department of Moscow University for the Humanities. Tel.: (495) 377-69-57. E-mail: Baraba6ka87@mail.ru

Download

Citation: Golubeva N. B. Interrelation of Interactive Education and Cognitive Training Environment // Znanie. Ponimanie. Umenie. 2010. № 2. S. 257–261.

RUSSIAN VERSION


BIBLIOGRAPHY (TRANSLITERATION)

Андерсон, Дж. (2002) Когнитивная психология. 5-е изд. СПб.

Афанасьев, Ю. Н. (2000) Гуманитарный университет третьего тысячелетия. М. : Филоматис.

Бахтин, М. М. (1979) Проблема текста в лингвистике, филологии и других гуманитарных науках. Опыт философского анализа // Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. М. : Тезариус.

Брунер, Дж. (1977) Психология познания: за пределами непосредственной информации. М.

Вишнякова, С. М. (1999) Профессиональное образование : словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика. М.

Выготский, Л. С. (1991) Проблемы общей психологии // Собр. соч. : в 6 т. М. Т. 2.

Кашлев, С. С. (2005) Технология развития субъектности педагога в профессиональном образовании // Педагогическое образование и наука. № 4. С. 20–27.

Китайгородская, Г. А. (2008) Гуманизация и гуманитаризация системы образования — социальная проблема // Вестник Московского университета. Сер. 20: Педагогическое образование. № 3. С. 3–11.

Ламарин, А. (1960) Практическая энциклопедия образования во Франции. М. : Экзамен.

Пиаже, Ж. (1969) Избранные психологические труды. Психология интеллекта. М.

Ракитов, А. И. (1985) Диалектика процесса понимания // Вопросы философии. № 12. С. 61–71.

Сериков, В. В. (1994) Личностный подход в образовании: концепция и технологии. Волгоград : Перемена.

Ausabel, D. A. (1968) Educational Psychology: a Cognitive View. N. Y. : Holt, Rinehart & Winston.

Brown, H. D. (1987) Principles of Language Learning and Teaching, Englewood Cliffs. NJ : Prentice Hall Regents.

Smith, F. (1995) Comprehension and Learning. N. Y. : Holt, Rinehart & Winston.



to top


Moscow University for the Humanities


"Knowledge. Understanding. Skill" No. 4 2021
 The No. 4 2021 of the
Journal "Knowledge.
Understanding. Skill"
 is issued


What kind of higher education will be at the end of the XXI century?
 global and unified for the whole world
 local with the revival of traditions of national educational models
 something else
 there will be no necessity for it in general
© The Editorial Board of the Informational Portal for the Humanities
"Knowledge. Understanding. Skill"

The Portal is registered by the Federal Service of Supervision over Observance of Legislation
in Mass Media Sphere and Protection of the Cultural Inheritance.
Registration certificate Эл ФС77-25026 of the 14th of July, 2006.

Яндекс цитирования  Rambler's Top100

Developed by: "Internet Factory"